Saturday 7 April 2018

KM1M- Pembacaan Berkualiti Menjana Minda Bestari

Kem Membaca 1 Malaysia merupakan satu program Kementerian Pelajaran Malaysia di bawah program Gerakan Tabiat Membaca. Program KM1M 2018 diadakan selama 3 hari iaitu 3 hingga 5 April 2018 serentak di seluruh negara. Obejktif program ini bertujuan membantu pihak pusat sumber meningkatkan fungsinya dan menggalakkan penglibatan murid dengan pusat sumber sekolah.



Pelancaran program KM1M peringkat sekolah pula diadakan pada hari Rabu 4 April 2018.. Pada hari Selasa telah bermulanya beberapa aktiviti iaitu Jom Baca 10 minit, jualan majalah Teman Pintar, serta tayangan movie..
Pada hari Rabu pula diadakan pelancaran program sebelah pagi, disusuli pertandingan mewarna, pertandingan melukis poster, tulisan cantik, serta pertandingan mendeklamasikan sajak..
Manakala pada hari khamis pula diadakan pertandingan pantun teka-teki dan pertandingan puzzle. Aktiviti pada hari khamis hanya berjalan separuh hari kerana bertembung dengan program lain..
walaupun sekolah kami didatangi pelawat dari JPN, namun program tetap berjalan dengan lancar dan jayanya. Tahniah dan syabas kepada semua guru yang memberikan kerjasama..

Di bawah ini adalah laporan aktiviti yang telah dijalankan. 

 mendeklamasikan sajak..

Jom Baca



Pertandingan puzzle




No comments:

Post a Comment

PAMERAN BERTEMA 2021

https://anyflip.com/wdily/ktzo/   Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera. Sedar tak sedar sekolah telah dibuka selam...